רון יפה מסביר את הקשר בין חיידקי המעיים למחלות ומי צריך להיעזר בפרוביוטיקה?

“לחיידקי המעיים שלנו יש תפקיד חשוב במיוחד בתפקוד התקין של מערכת העיכול שלנו”. כך מסביר רון יפה, מומחה לנטורופתיה ורפואה פונקציונלית. הרבה יותר מהותי ומשמעותי ממה שרובנו כלל מבינים או חושבים. הם אחראים על מגוון רחב של פעולות, כגון פירוק וספיגה של המזון, ייצור של ויטמינים חומצות שומן וכולסטרול, ויסות מערכת החיסון שלנו, הגנה מפני פולשים זרים ויצירה אורגנית של רכיבים אנטיביוטיים, תפקוד המטבוליזם של ההורמונים בגופנו, והסדרת פעילותה התקינה של מערכת העיכול.

כמו כן מבחינת מצבנו המנטלי והנפשי, תופתעו לגלות כי חיידקי המעיים שלנו אחראים אף על סינתוז של מוליכים עצביים האחראים על מצב הרוח שלנו, כמו סרוטונין, דופמין, וגאבה הקשורים בקשר בלתי נפרד לתופעות של חוסר איזון נפשי כמו מצבי דיכאון וחרדה.

החיידקים, מועילים ומזיקים כאחד,מקיפים אותנו בכל מקום – באף, בעור, בחלל הפה, במערכות המין והעיכול, במערכת השתן, ובחלקי גופנו השונים.

אז מתי הבעיה מתעוררת?

  1. החיידקים אינם נמצאים במקומם הטבעי – למשל, כאשר מתרחשת פציעה בעור, חיידקים חודרים למחזור הדם ומשם למערכת השתן  (גורמים לדלקת בדרכי השתן), לריאות (גורמים לדלקת ריאות) וכן הלאה. קיים שוני בזנים, במשפחות החיידקים השונות ותהליכי הריבוי.
  2. החיידקים מחליטים “לשבות” עקב אורח חיים מודרני הכולל סטרס, שימוש בתרופות, חשיפה לגליקו-פוספטים, חומרי הדברה  בירקות ופירות שיש האומרים שעשויים לשבש את פעילות המוליכים העצביים, לגרום לבעיות קשב וריכוז, אוטיזם ועוד, רעלים, מתכות כבדות פתלאטים תזונה לקויה ועוד.
  3. צמיחת יתר – כאשר חיידקים הנמצאים בגוף באופן טבעי, יוצאים מאיזון ומתרבים בכמות גבוהה מדי.
  4. צריכת תרופות כדוגמת אנטיביוטיקה, משככי כאבים (אקמול), סותרי חומצה, תרופות להורדת כולסטרול וכן תרופות פסיכיאטריות.

אם כך מה עושים במקרים כאלו?

ראשית ממליץ רון יפה, נטורופת ומומחה לרפואה פונקציונלית, לעבור אבחון מקיף ע”י בדיקות מעבדה פונקציונליות, המותאמות לגילוי של חוסר איזון כלשהו בגופנו. שנית, יש לבחור את הרכב החיידקים בהתאם לבעיה ולמערכת הרלוונטית, בה נרצה לטפל והתאמה של טיפול פרוביוטי להשבת האיזון שאבד. כך מציין רון יפה.

רון יפה מציין בפירוש כי חשוב במיוחד לדייק לבחור ספיגה ותנאי פירוק – האם הכמוסה מתאימה לרמת החומציות של הקיבה או מתפרקת במעי בלבד? ישנם אלמנטים נוספים וחשובים לא פחות כאשר ניגשים לבדוק איזה טיפול מתאים למטופל הספציפי, וחשוב מאוד לזכור שכל גוף לגופו, לא כל טיפול יתאים לכל מטופל, ועל כן החשיבות המכרעת העיקרית היא לבצע בדיקות מקיפות.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*